Picnic zal je denken? Ja Picnic.
Vroegah, heel heel vroegah,toen mensen hoorde over Picnic zagen ze groot rood met wit geruite kleden in het gras, een bruine mand waar alles in zit wat er dus te eten valt. 

Maar als je nu zegt Picnic denken mensen naast een etentje in t gras ook aan die wagentjes die je boodschappen thuis brengen…

Dus als ik vertel:” Ja, ik werk dus fulltime bij Picnic.” Is t eerste wat ik hoor; Oh dus rij jij in z’n karretje rond.. *Zucht* NEE, ik zorg ervoor dat de spullen überhaupt in de doos,auto bij jou terecht komen muts. Want ja mensen denken soms dat er potverdorie alleen maar autootjes rijden..

Denk jij dat jou boodschappen lijstje vanzelf in een doosje kruipt en de auto in🤣 eehm. Hate to burst Your bubble… but NO. Alles word zorgvuldig voorbereid, ordergepicked maar ook in de vrachtwagens gezet… dus komt wel meer bij kijken. 
Maar het leukste wat er komt kijken zijn toch wel mijn collega’s. Niet allemaal hoor want jantje jantje jantje er zitten sommige mensen bij( dat is dus het fenomeen: op elk werk loopt er zo iemand rond, maar bij ons net wat meer dan 1) maar sommige mensen halen bij mij ook het bloed onder den nagels vandaan en dan denk ik Lachen en lol maken anders komt er een mooie zwarte tote naar je toe gevlogen😂 
Maar op onze afdeling is t toch verdeeld. Ik ben de jongste maar een van de meest lachende, gekste. Ja mensen die mij kennen weten dat ik me bekkie wel bij me heb. Maar t leuke is gewoon de gehele groep. Je ziet elkaar toch wel 5 dagen per week, je deelt een lach en een traan. 

Maar als ik dan sochtends uit de auto sjok naar binnen, spullen in kluis en ik kom de kantine binnen begint het ge-hoi, goedemorgen, box al. Alsof je op een rode loper(PICNIC IS DUS ROOD) oploopt en je echt wel veel mensen kent! Ik heb z’n heerlijk standaard routine, hoi en goedemorgen geroepen, thee pakken, kijken of twee/drie collega’s waar ik t meest mee omga er al zijn buiten want ja die roken elke morgen weer moed in. En dan komje buiten bij toch wel de mensen die altijd roken, tijd vinden om te roken, wakker wordende collega’s. Ik hou er van. 
Nou dan is t hup hup, stroomt iedereen t te kleine kleine trappetje op, inklokken maar wel wachten want ja.. de hele facking dagploeg moet inklokken. Dan loopt t ding weer eens vast en dan is bij sommige de toon al gezet. 

Maar he je bent ingeklokt, je bent er, dus mond houden want je krijgt betaald🤣… dan loop je door naar t “podium” waar de supervisor dus alles ff bespreekt. En dan ga je aan de slag. 

Dat fenomeen podium is me ook nog steeds een ongemakkelijk raadsel.. als je dan iets wil vragen voel je je toch beetje ongemakkelijk. Moet je nagaan ik ben al niet de greutste in Nederland en dan sta je je nek kramp omhoog te kijken, durf je niet te hard te schreeuwen maar ze moeten je ook horen. En dan komt de supervisor over gebogen en dan denk ik toch elke keer:”Waarom loop ik toch niet gewoon die trap op en val ik binnen” maar komt ook zo aso over he. Dus dan maar zo. 

Maar des ondanks moet ik zeggen heb ik geweldig,leuke,lieve, zorgzame, gekke collega’s waar ik t toch wel heel goed kan vinden! Zo heb je een collega die ook wel de knuffelturk genoemd word, een collega die verschillende fases opkomen, een collega die veel praat, veel zeurt, een collega waar ik juist altijd even potje mee moet matten, en eentje die altijd schreeuwt komt matten dan maar te druk is, eentje die altijd een high 5 geeft etc etc! Je werkt toch 5 dagen samen, deelt lach en een traan, leert elkaar kennen en je kijkt toch ook wel beetje om en uit naar elkaar. 

Echt mijn collega’s maken me mega aan t lachen, nadenken, huilen soms maar wel echt super toffe mensen. 
Door een moeilijke periode houden ze toch rekening met je, om toch te vragen, ff te checken omdat de “Vibe” om me heen anders is dan normaal en zulke dingen.. dat doet mij zo ontzettend goed! Gewoon samen eten, appeltaart langsbrengen, pannekoeken meenemen, vriendjes worden met de gastvrouwen zodat er altijd nog iets lekkers is als jij als laatste pauze hebt. 

Dus bij deze: Ik ben een PicNiccer(Nigger) maar ik hou ervan! Dankjulliewel lieve collega’s, voor de lach, de traan, de zware irritaties, de vervelende trekjes, de gekke dingen maar ook voor t uithouden met deze kleine hier🤘🏾✨👌🏾

Een gedachte over “

Plaats een reactie